Sauna uscata

Este cea mai cunoscută formă de saună, având o istorie de cel puţin 1000 de ani în spate. Prin utilizarea saunei uscate, corpul este revitalizat prin acţiunea sa depurativă şi tonifiantă.

Încăperea este foarte încălzită, temperatura variază între 80°C - 100°C, iar umiditatea aerului este foarte scazută, oscilând în jurul valorii de 15%.
În saună este recomandată o şedere de aproximativ 15 minute, după care se face un duş cu apă potrivită pentru normalizarea temperaturii corpului şi se revine în saună. Acest procedeu se repetă în funcţie de rezistenţa fiecăruia. De exemplu: O oră de saună pe zi, împărţită în patru şedinţe, cu pauze de câte o oră între ele, reprezintă un excelent mod de îmbunătăţire a stării de spirit. Căldura creşte ritmul cardiac şi dilată vasele de sânge, îmbunătăţind astfel circulaţia sangvină. Prin urmare, muşchii se relaxează, stare ce atrage după sine eliminarea tensiunii nervoase. De aceea, sauna este considerată una dintre cele mai bune metode de combatere a stresului şi a anxietăţii.

Unele din multele beneficii ale saunei uscate asupra organismului sunt următoarele:

• menține tensiunea arterială în limite normale la pacienții hipertensivi și reabilitează organismul după infarctul miocardic;
• ameliorează afecțiunile reumatismale inflamatorii (osteoartrita, artrita reumatoida), durerile articulare, tensiunea musculară și fibromialgia;
• diminuează artroza și durerile, întrucât relaxează mușchii.
• calmează problemele respiratorii cum ar fi astmul și bronsita cronică;

Efectele binefăcătoare ale saunei sunt accentuate cu ajutorul uleiurilor esențiale și a aromaterapiei. Mecanismele de acțiune ale uleiurilor acționează la nivel local și general în corpul nostru, pentru a ne dirija emoțiile, percepțiile și reacțiile.

Cu toate astea, în unele cazuri, sauna este contraindicată persoanelor care suferă de afecţiuni cardiace şi circulatorii grave, de boli renale şi hepatice. De asemenea, trebuie evitată în caz de epilepsie, de infecţii cutanate, de tumori sau de boli inflamatorii. Nici femeilor însărcinate nu le este indicat mersul la saună, deoarece îşi pot pune sarcina în pericol.

Recomandări!

IMPORTANT! Efectul benefic al băii de saună se obține printr-o folosire corectă a acesteia!

Înainte de a intra în SAUNA USCATĂ, se va face un duș cald pentru a obișnui organismul cu temperatura din saună.

Este OBLIGATORIU folosirea PROSOPULUI pe băncuța pe care veți sta. În sauna uscată se intră FĂRĂ ȘLAPI.

De ce trebuie să folosim prosop? În primul rând pentru igiena dumneavoastră și a celorlalți și nu în ultimul rând pentru igiena saunei.
Periodic, se toarnă cu ajutorul polonicului, soluție specială pentru saună peste pietrele încinse; va rezulta un abur fierbinte care va produce efectul adevărat al băii de saună.
Veți observa că aburul vă va ajuta să transpirați mai usor, într-o atmosferă umedă, plăcută.
Recomandăm timpul total de efectuare a băii de saună de 15-45 minute, în mai multe reprize de câte 5-15 min. intercalate cu dușuri reci. Ca dușuri reci, puteți folosi de asemena și dușurile emoționale, dușul scoțian sau dușurile simple. Apa dușului se va răci treptat (fiecare cât suportă de rece), se va începe cu extremitățile (mâini, picioare, urechi) apoi cu restul corpului.
Alternanța CALD-RECE îmbunătățește circulația, deoarece la temperaturi foarte scazute, sângele este obligat să se deplaseze rapid către organe, pentru a le încălzi, iar la temperaturi ridicate se inversează efectul, trimițând sângele către piele.
Dupa baia de saună, vă recomandăm să vă relaxați 10-15 min, într-un spațiu aerisit ce va avea o temperatură ambiantă confortabilă (fotoliile anatomice încălzite sau șezlongurile disponibile în zona de wellness).

Sauna urmată de un masaj este soluția ideală împotriva insomniilor și pentru o relaxare totală.